Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58u88l97i87u17s 42M83a26k77s17a 7907165449989

Tady musím s panem Řeháčkem souhlasit ze sílou zvyku, protože si lidé zvykli, že teorie o chodu vesmíru jsou tak dokonalé, že jenom blázen by je chtěl vyvrátit.

Takže jsem se dal na cestu blázna, protože jen ti a děti nemají zábrany sdělit to co vidí a ne to, co se od nich očekává.

Když si položíte na kulečníkový stůl několik koulí a budete se snažit pomocí tahu, s některou koulí přimět, aby se jiná koule pohnula, tak nemáte šanci. Čili přitažlivost můžeme vynechat.

A co deformace časoprostoru? Dobrý nápad. Napneme si vodorovně větší plachtu a doprostřed umístíme větší těžkou kouli. Plachta se samozřejmě prohne a těžká koule zůstane uprostřed. Nyní na plachtu položíme menší kouli a ejhle, menší koule se začne pohybovat k větší, až se ji dotkne a zůstane už u ní. Zbývá se zeptat, co způsobilo, že velká koule prohnula plachtu a proč se malá koule pohybovala k té větší? No přece gravitací. Takže gravitace způsobila prohnutí a prohnutí způsobilo gravitaci. Na to musí přijít opravdu "génius", jinak si to neumím vysvětlit.

Co, však se stane, když tágem udeříme do jedné z koulí na kulečníkovém stole? No samozřejmě, koule se dá do pohybu a trefí jinou kouli a ta zase jinou kouli a tak to může pokračovat. Kde? No přece v gravitonovém éteru. Takže interakce je vyřešená. Srážky gravitonů vytvoří vlny a ty působí na látkové částice, které opět vytváří vlny v gravitonovém éteru.:-) Gravitace není síla v tahu, ale síla v tlaku.

A kde se vzala veškerá pohybová energie? Prozradím v dalších blozích.

0/0
doporučit
5.12.2019 22:28
Foto

J97a31n 25Ř51e19h18á72č82e32k 7430756171275

Tady s vámi musím polemizovat. Základních fyzikálních sil je ve skutečnosti pět. A to není žádná novinka - věděl o tom už před sto lety známý český silážník, břichomluvec a cestovatel samouk, Jára Cimrman.

Pátou silou je síla zvyku, kterou Cimrman poprvé detekoval při své cestě dostavníkem z Jičína do Turnova. Když se pasažéři po šestihodinové jízdě na Turnov ocitli v Hořicích, zjistili, že kočí pracoval 30 let jako závozník pro hořický pivovar a síla zvyku ho donutila jet ve starých kolejích. Mimochodem, z váhy dostavníku, kartografických tabulek a množství čtyřspřežím sežraného ovsa Cimrman odvodil, že síla zvyku je zhruba 3x silnější než síla elektromagnetická. Její kvantování zprostředkovávají polní částice (tzv. "zvykony"), které poprvé úspěšně detekoval ve společenské místnosti obecního starobince v Tanvaldu.

Skutečným experimentálním průlomem bylo pozorování vysloužilého kasaře Kodýtka, který se sice dušoval, že kasařinu pověsil na hřebík, ale síla zvyku ho nutila si občas nějakou tu vloupačku lajsnout. Cimrman z toho poměrně racionálně odvodil, že síla zvyku vyplývá z pokřiveného charakteru. Když pak v hospodě U tří diferenciálů vysvětloval Einsteinovi svůj tenzor charakterové křivosti, Albert se plácl do čela: "síla vyplývající ze zakřivení - že mě to hned nenapadlo" :-)

+3/0
doporučit
27.11.2019 18:48
Foto

J33u26l56i20u63s 17M21a67k85s22a 7987415689309

;-DA víte, že ta vaše pátá síla, síla zvyku vyplývající z pokřiveného charakteru, je logicky vysvětlena, takže jsem neshledal žádný důvod, abych ji vyvracel.

Zato pokřivení časoprostoru, kde vlastně ani žádná síla nevzniká a částice se samy od sebe kutálí po napnuté časoprostorové plachtě. A když se zeptáte, co způsobuje zakřivení toho časoprostoru, tak vám einsteinovci s pohrdáním začnou vysvětlovat, že to je přece gravitace.

Takže gravitace prohne časoprostor a tak se vytvoří gravitační pole. Úvaha opravdových "geniů"-že mě to hned nenapadlo.;-D

0/0
doporučit
27.11.2019 21:19

J90i90ř49í 37H29o72u63f50e59k 5720955581632

Jsou to nepochybně zábavné imaginace. Ten boson prokázán byl...nebo ne?

0/0
doporučit
26.11.2019 16:59
Foto

J11u74l66i63u21s 10M24a59k10s31a 7967365979339

Ano, ale hmotnost, ani gravitační sílu nevykazuje.

0/0
doporučit
26.11.2019 17:17
Foto

R41o22m19a26n 19T49r86u81n90e82č16e56k 4433630812659

Ano co?

0/0
doporučit
26.11.2019 21:03
Foto

J83u23l14i53u20s 91M28a57k87s41a 7537695899699

ANO, bozon byl prokázán, ale gravitační sílu nevykazuje, protože gravitační silu zprostředkovává energie gravitonového éteru, jak jsem napsal v blogu.

Také to nikomu nevnucuji, je to pouze moje představa a věřit může každý čemu chce.

0/0
doporučit
26.11.2019 22:27
Foto

J51u10l30i49u31s 38M50a55k85s19a 7757285829829

Už neutrino je menší, než Plancková délka, natož graviton, který může být, až bilion krát menší.

Neutrino jsou elementární částice ze skupiny leptonů. Neutrino vzniká při jaderných reakcích, které zahrnují beta rozpad. Má spin ħ / 2 {\displaystyle \hbar /2} , a proto patří mezi fermiony. Jeho hmotnost je velmi malá ve srovnání s většinou elementárních částic, avšak poslední experimenty ukazují, že je nenulová. Jeho elektrický náboj je nulový, nepůsobí na něj ani silná ani elektromagnetická interakce, ale jen slabá interakce a velmi málo také gravitace. Nereagují proto prakticky vůbec s okolním prostředím a je velmi obtížné je detekovat. Jde o stabilní částice – nepodléhají tedy samovolnému rozpadu. Wikipedie.

0/0
doporučit
28.11.2019 16:18
Foto

R56o63m66a59n 76T44r46u82n32e53č23e49k 4923600382769

Z Vašeho příspěvku vyplývá, že graviton má zřejmě velmi malé rozměry. Nepočítal jsem to z Vašeho příměru, ale nevychází náhodou menší, než Planckova délka?

0/0
doporučit
26.11.2019 14:53
Foto

J94u27l90i31u40s 16M35a92k42s53a 7247375369949

Klidová hmotnost fotonu, gravitonu, nebo fononu se odhaduje na 10 na mínus 65kg, ale je to stejně nesmysl, protože tyto částice nejsou nikdy v klidu. Jedná se o stejné částice a ani ty nemají stejné rozměry.

Každý se může mýlit i pan Planck, ale to ponechám na mladší generaci, takže se snažte.:-)

0/0
doporučit
26.11.2019 17:28
Foto

R77o90m18a45n 10T33r74u93n91e55č32e67k 4773760362819

V čem se podle Vás mýlil pan Planck? Vaše kouzlo spočívá především v tom, že (stejně jako naši přihlouplí politici) nikdy neodpovíte na položenou otázku. Mladší generace vpřed, mně je 55 ;-D.

0/0
doporučit
26.11.2019 21:03
Foto

J45u89l27i18u23s 58M37a61k52s50a 7377725279339

No a co, to jste ve věku mých dětí. Máte deset let do důchodu, jestli nějaký ještě bude.;-D Bádat se dá i na smrtelné posteli. Vím o čem mluvím.

Konečně, nemyslel jsem vás, ale mladší generace všeobecně, když se pokládáte za kmeta.

Nepsal jsem, že se Planck mýlil, ale že se může mýlit každý i pan Planck.

Že máte přihlouplé politiky, tak za to si můžete sami. Co jste si zvolili, to máte. Zvolte si v dalších volbách politiky nepřihlouplé.

Že Planck určil minimální délku, neznamená, že by nemohlo být něco menší.

0/0
doporučit
26.11.2019 22:17

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz